Koningsdag - Maandag 27 April

Ook dit jaar organiseert de Oranjevereniging Werkendam een spetterende Koningsdag.

Er is zoals elk jaar een fietsoptocht. We zullen om 10:00 uur verzamelen bij de Crosser. Daar staat een jury klaar om jullie prachtig versierde fietsen en skelters te beoordelen. Wie heeft zijn/haar fiets of skelter het mooiste versierd voor Koningsdag?! Om 10:30 uur vertrekt de optocht en we eindigen rond 11:30 uur op het kermisterrein bij de tent van de Oranjevereniging.

Om 14:00 uur start de kindermiddag met om 14:30 uur de prijsuitreiking van de fietsoptocht. Je kunt bouwen met reuze Lego stenen en staan er diverse geweldige springkussens! Voor de kleintjes hebben we een mat met Softplay blokken. Ook wordt er dit jaar weer geknutseld en kun je glittertattoos laten zetten. Bloony maakt van 14:30 uur tot 16:30 uur de mooiste ballon creaties voor jullie! Van al dat spelen, krijgen jullie natuurlijk trek en dorst. Daarom staan er weer heerlijke pannenkoeken, ranja en slushpuppie! Om 17:00 uur eindigt de Koningsmiddag.

Frank Verkooyen

De Bredase zanger Frank Verkooyen heeft een eigen Nederlandstalig repertoire en vele singles uitgebracht. Hits als: “Kom wie wil er met mij dansen“, ‘’Dans de hele nacht met mij’’ en ‘’De waarheid’’ galmen vrijwel dagelijks uit ons kroegen circuit.
Het repertoire van Frank wordt zeer regelmatig in de ether geslingerd door alle, op nationaal georiënteerde radiostations en tevens is Frank Verkooyen vaak te zien op regionale televisiezenders als b.v. Omroep Brabant en landelijk via TV Oranje.

Hij heeft een warm authentiek stemgeluid en weet met zijn eigen nummers in no time de hele tent op zijn kop te zetten.

Werkendamse Bingo - Woensdag 29 April

De OranjeVereniging organiseert dit jaar haar 1e bingo!

Woensdag 29 april gaat de tent om 19:00 uur voor jullie open. Jullie kunnen dan voor €25,- 1 boekje kopen. Meerdere boekjes zijn natuurlijk ook mogelijk. Om 20:00 uur zal de bingo van start gaan.

De bingo zal bestaan uit prijzen die mede mogelijk gemaakt zijn door onze lokale ondernemers. We kunnen jullie alvast meegeven dat er te gekke prijzen bij zitten en een geweldige hoofdprijs. Dit wil je niet missen, dus zorg dat je erbij bent!

Bevrijdingsconcert - Donderdag 30 April

Op donderdagavond 30 april speelt de Marinierskapel der Koninklijke Marine een feestelijk concert ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding in sporthal De Crosser, Raadhuislaan 19 te Werkendam.
Met solistische medewerking van zanger Dennis van Aarssen, winnaar van The Voice of Holland 2019.

De zaal wordt geopend om 19:00, en om 20:00 gaat het concert van start. Prijs van een kaartje is €10,- in de voorverkoop of €12,50 aan de deur. Dit is inclusief Koffie of thee in de pauze.

De verkoopadressen zijn:

Slagerij van den Heuvel
Hoogstraat 80
4251CN Werkendam
CIGO Stoop
Kruisstraat 18
4251CW Werkendam

De Marinierskapel der Koninklijke Marine

De Marinierskapel is het muzikale paradepaardje van de Koninklijke Marine en werd als opvolger van het vooroorlogse Stafmuziekkorps op 1 augustus 1945 heropgericht. Haar geschiedenis gaat terug tot in de 17e eeuw, de tijd van luitenant-admiraal Michiel de Ruyter.

Als militair orkest heeft ze als belangrijkste taak om internationaal het Koninklijk Huis en de Nederlandse Krijgsmacht muzikaal te vertegenwoordigen. Voorbeelden hiervan zijn onder meer de begeleiding van militair en staatsceremonieel en optredens voor veteranen. Jaarlijks terugkerend zijn de Nationale dodenherdenking, Veteranendag, Prinsjesdag, de Nationale Taptoe en het Prinses van Oranjeconcert.

Daarnaast worden vele concerten gegeven voor educatieve en benefiet doelen of op uitnodiging van jubilerende verenigingen en organisaties. Regelmatig werken hier (inter)nationale solisten aan mee. Met oog voor traditie zorgen achtereenvolgende chef- en gastdirigenten voor vernieuwing en de orkestleden worden dagelijks muzikaal uitgedaagd om te werken aan het hoge basisniveau.

Dit veelzijdige symfonisch blaasorkest is moeiteloos in staat om van een klassiek getint programma over te schakelen naar een muzikale show met een diversiteit aan stijlen en solisten. Van militaire marsformatie, intiem begeleidingsensemble, uitgebreide bigband, klassiek harmonieorkest of een spetterende coverband; geen muziekstijl ontbreekt op het enorme repertoire.

Mede door de talrijke geluidsdragers reikt de ‘sound’ van de Marinierskapel tot ver over onze landsgrenzen en de uitvoering daarvan ontvangt vaak een hoge waardering. Ook de tv-optredens bij Vrije Geluiden en Podium Witteman waren voor velen een aangename kennismaking.

Artistiek leider en chef-dirigent is majoor der marinierskapel Arjan Tien.

Dennis van Aarssen

Nadat Dennis van Aarssen (geb. 1994) The Voice of Holland 2019 had gewonnen stond zijn leven op zijn kop; van project manager digitale marketing werd hij fulltime zanger.

Al op 7-jarige leeftijd kreeg Dennis pianolessen en na 5 jaar schakelde hij over op zang. Tijdens zijn middelbare schooltijd deelde hij zelf opgenomen songs op zijn YouTube kanaal en nam deel aan talentenjachten op tv, waaronder Idols. Onder de indruk van zangers als Robbie Williams, Michael Bublé en Frank Sinatra raakte hij steeds meer aangetrokken tot jazz en swing. Na met verschillende bands in diverse stijlen en genres te hebben opgetreden, werd zijn muzikale voorkeur definitief bevestigd door de standards van ‘The Great American Songbook’.

Na zijn eigen versie van Anouks Modern World maakte hij samen met de 10-koppige BOSCO Bigband in 2019 de theater tour Start Spreading the News. Een uitgever bracht ‘crooner’ Dennis samen met pianist Jeff Franzel (voormalig begeleider Frank Sinatra) en singer-songwriter Maria Christensen, die onder meer met Jennifer Lopez en Celine Dion werkte. Het klinkende resultaat is te horen op het album Forever You en de kerstsingle Christmas Afterparty. Het winnen van The Voice is ongetwijfeld slechts een opmaat van een veelbelovende carrière…

Urban Night - Donderdag 30 april

HakOpDeTak

HAK OP DE TAK

Twijfel je of je deze twee goede vrienden, Jordi en Nick alias HAK OP DE TAK, al kent? Scrol dan maar eens naar onder. Druk op PLAY en ga er maar eens lekker voor zitten. Wij weten zeker dat er de nodige lampjes gaan branden. De tracks van DJ en Producer duo HAK OP DE TAK blazen namelijk door iedere box, in ieder café, op ieder festival en in elke feesttent. Voor de grap maakte dit talentvolle duo wat bootlegs en deze werden opgepikt door een aantal grote en bekende DJ’s. En, niet geheel onbelangrijk; draaien deze mannen dan ook echt van de “Hak op de Tak”? Jazeker. Ze worden ook wel omschreven als de muzikale (eclectische) blender. Geef die blender wat krachtstroom, ’n pilske, zet ‘m aan en er ontstaat een waterval van Moombahton, Guilty Pleasures, Hitjes, Oude knallers, House, Hardere Stijlen en dus maximaal FEEST.

De Lievelings Dj's Van Je Zusje

Maak je niet druk, want alle dames zijn in goede handen bij de Lievelings Dj's van Je Zusje. Deze mannen trakteren je op een eclectische wervelwind aan hitjes, babymaking music oude knallers en uitschieters naar alles wat hier ook maar een beetje mee te maken heeft. En dat doen ze niet bepaald onverdienstelijk. Met een overvolle agenda vliegen ze van hot naar her. Of het nou Zwarte Cross, Paaspop, Defqon1, Wish Outdoor, Lakedance of 7th Sunday is, overal maken deze toppers één grote puinhoop van de dansvloer.

Houd je zusje in de gaten, want dansen gaat ze zeker…

Freddy Moreira

Ladies and gentlemen, Freddy Moreira is in the house!

Next to his high-energy style, this down to earth guy is known to be a real ladies man.

Freddy is one of the most-booked artists in the Netherlands and reached this status due to several extremely good mixtapes and his explosive live shows are the reason for his ever-growing fan base. His DJ sets are characterized as dynamic and eclectic because of the fast-paced mixing style.

In order to keep growing as both a musician and a producer, Freddy is always exploring and mixing styles trying to create new explosive sounds in order to launch his next big track. His good looks, cheerful appearance and accruing power make him a true entertainer who has the energy to blow up every stage.

Lampegastuh

In wisselende samenstelling zorgen de Lampegastuh in no-time voor een ware feestsensatie.

En dat ze daar geen problemen mee hebben bewezen ze al eerder op de grootste podia van Nederland. Daarnaast werden ze zelfs twee keer beloond met de award voor de ‘Populairste DJ act van Nederland’.

Een show van Lampegastuh is altijd weer een verrassing. In hoog tempo hoor je platen van freestyle tot urban en de set zit vol met eigen remixen. Het is moeilijk om jezelf in bedwang te houden tijdens hun set. Naast eigen remixen (die je o.a. elke vrijdag op 3FM checkt!) komen ze ook met toffe, unieke Lampegastuh- én Flügel gadgets.

Kortom: het gaspedaal mag zich voorbereiden op Lampegastuh!

Het Grootste Feestcafe van Werkendam - Vrijdag 1 Mei

Tom Haver

Tom is uitgegroeid tot een graag geziene entertainer en zanger van hoog niveau.

Van de Spaanse Costa tot en met de Oostenrijkse alpen staat hij al jaren in te top mee te draaien met een aanstekelijk enthousiasme waarmee hij elk optreden tot een muzikaal feest weet te brengen.

Peter Beense

We schrijven 27 augustus 1963 wanneer Peter Beense voor het eerst zijn levenslicht ziet. De toen zes pond wegende baby zet een flinke keel op en nu 50 jaar later mag hij zich meten met de beste zangers van Nederland. Een prachtige loopbaan in de muziek die hem tal van hoogtepunten bracht. Zijn sporen in de muziek heeft Peter als zanger van het levenslied dan ook meer dan verdiend. Het succes lacht hem nog steeds toe. Inmiddels heeft hij een totaal eigen sound en prijken gouden en platina onderscheidingen thuis aan de muur in zijn woonplaats Diemen.

De afgelopen jaren is Peter met grote regelmaat van de klok te zien in verschillende muziekprogramma’s op televisie. Verder zijn er natuurlijk in de vakantieperiodes tal van optredens in het buitenland waar hij zijn landgenoten trakteert op een sfeervolle avond boordevol meezingers. Kortom, het succes lacht Peter Beense nog altijd op alle fronten toe.

Danny de Munk

Al op 12-jarige leeftijd beleeft Danny de Munk zijn grote doorbraak door de hoofdrol te vervullen in de succesvolle film ‘Ciske de rat’. De titelsong ‘Ik voel me zo verdomd alleen’ groeit bovendien uit tot een nummer-1 hit en is nog altijd een populaire meezinger. Naast zijn activiteiten op het gebied van film, musical en televisie is Danny altijd blijven zingen. De Munk bedacht een nieuwe muziekstroom genaamd “Nederdance”. In deze nieuwe stijl wordt Nederlandstalig zang gecombineerd met dance muziek. Zijn eerste Nederdance track genaamd “Toch ff lekker zo” werd erg goed ontvangen en behaalde positie nummer 9 in de iTunes top 100.

DJ Kyle

DJ Kyle, oftewel Kyle Weeda uit Werkendam, is een DJ met veel ervaring. Hij is een echte FeestDJ in hart en nieren en gebruikt indien gewenst ook de microfoon om alles op een leuke manier aan elkaar te praten. Daarnaast schroomt hij niet om de interactie te zoeken met u en uw gasten. De afgelopen twee jaar heeft zijn DJ carrière een enorme boost gekregen en deed hij ruim honderdvijftig boekingen. Daarnaast is DJ Kyle ook de vaste DJ in verschillende feestcafés en heeft hij ook gedraaid in Lloret de Mar, waar hij de vaste DJ was in het bekende “Feestcafé The Box”. In de winters vinden we hem ook in het buitenland, namelijk in het bekende “Fabels Ellmau” in Oostenrijk.

Genoeg ervaring dus om van ieder type feest een GROOT feest te maken.

Kinder Vrijmarkt - Zaterdag 2 Mei

Op zaterdag 2 mei vindt er weer een vrijmarkt voor kinderen plaats. Heb je nog leuke spulletjes die je graag wilt verkopen? Kom dan naar de vrijmarkt in de tent van de Oranjevereniging. De vrijmarkt zal van 14:00 uur tot 17:00 zijn. Waar ondertussen nog veel meer te doen is.

Om 14:30 uur & 15:30 uur geeft clown Arno een geweldige voorstelling die je zeker niet mag missen!

Verder staat er weer een leuke knutselactiviteit voor jullie klaar. En een complete ‘’Sweet Table’’ Hier kunnen jullie heerlijk van snoepen!

Hollandse Avond - Zaterdag 2 Mei

Jeroen van Zelst

Jeroen’s carrière als feestartiest begint in 2011 met het uitbrengen van de single Colinda. In 2012 brengt hij zijn eerste carnavalsplaat uit: Dansen. Meer platen volgen, van Leef Je Leven tot aan een nieuwe versie van Houdoe En Bedankt. Ook neemt hij platen op met collega’s, zoals het duet met Arjon Oostrom (Ze Is Veel Ouder) en zijn duet met Omroep Brabant’s DJ Jordy Graat: Jij Bent Veel Te Jong Voor Mij. In het voorjaar van 2014 komt zijn debuutalbum Alle Remmen Los! uit. Ook wint hij in dat jaar de Award voor Beste Opkomende Party Artiest tijdens de Party Awards. Met zijn singles Vroeger Was Alles Beter & Cola en Sinas is Jeroen helemaal klaar voor het feestseizoen, met zijn repertoire zet Jeroen elk feest volledig op zijn kop.

John West

John West heeft de afgelopen 10 jaar bewezen een vaste waarde te zijn op de Nederlandse podia. Met hits als 'Jouw blik', 'Voel je dan niet' en  'Wit Zwart' weet hij telkens weer zijn fans te verassen en heeft hij inmiddels op alle kleine maar ook grote podia gestaan. Het afgelopen jaar stond vooral in het teken van de singles 'Lekkerding' en 'Blijf Bij Mij', duetten welke hij uitbracht met zijn goede vriend en collega Lange Frans. John West onderscheidt zich als zanger door het repertoire dat hij zingt en de zekere stijl en klasse die hij heeft. Zijn herkenbare stem maakt dat zijn fanschare nog steeds blijft groeien.

Feest
DJ René

Feest DJ René is een goede bekende bij de Oranjevereniging Werkendam en maakt er ieder jaar een topfeest van.
Hij heeft maar één doel voor ogen en dat is gewoon een lekker feessie bouwen. René is vooral bekend vanwege de zeer uiteenlopende stijlen die hij aan elkaar mixt. Hij gaat werkelijk van house tot strauss en van rock tot reggae, kortom voor ieder wat wils. Als het maar gezellig is! Elke keer lukt het hem weer om jong en oud uit hun dak te laten gaan.